Orhangazi Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi OBAK Kendini Geliştirmeye Devam Ediyor
Yazdır / Tarih: 2024-02-22Orhangazi Belediyesi bünyesinde kurulan Orhangazi Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi (OBAK), "Akreditasyon Eğitimlerine" hız verdi. OBAK ekibi, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından düzenlenecek olan hafif seviye akreditasyon sınavına hazırlık yapıyor. Bu eğitimlerle arama kurtarma becerilerini daha ileri bir seviyeye taşımayı hedefliyor. AFAD'ın düzenlediği akreditasyon sınavı, arama kurtarma ekiplerinin afet ve acil durumlarda etkili, verimli ve koordineli bir şekilde müdahale edebilme yeteneklerini belirlemeyi amaçlıyor. OBAK ekibi, bu sınava hazırlanırken teorik bilgilerin yanı sıra saha uygulamalarında da titizlikle eğitim alacak.
34 Gönüllü Belediyeciden Oluşuyor
Orhangazi Belediyesi'nin 34 gönüllü çalışanından oluşan ekibin, Yönetim, Planlama, Lojistik ve Arama Kurtarma üst yönetiminden oluşan ilk ekibi, doğal afetlerde hızla sahaya ulaşıp can kurtarmak için acil yardım ve arama kurtarma Akreditasyon Eğitimlerini almaya başladı. Bursa İl AFAD Müdürlüğü bünyesindeki uzman eğitmenler tarafından verilen teorik ve uygulamalı eğitimler, AFAD yerleşkesinde devam ediyor.
İlk OBAK Ekibi, Tahliye ve Tahliye Türleri, Sahaya Giriş Süreci Teknikleri ve Destek Sistemleri, Kurtarma Aracı ve Kurtarmada Kullanılan Malzemeler, Olay Yeri Yönetimi, Bina Yapı Sistemleri ve İşaretleme, Ekip Oluşumu ve Organizasyon gibi konularda eğitimlerini tamamladı. Ekip, "Hafif Arama Kurtarma" eğitimine devam edecek ve bu süreçte afet alanında nasıl davranılacağını, nasıl kurtarma yapılacağını, personel araç ve alan güvenliğinin nasıl sağlanacağını, enkaza girme ve enkaz kaldırma eğitimlerine de sahip olacak.
OBAK Ekibi eğitimlerin sonunda sınava girecek ve İçişleri Bakanlığı'nın akreditasyon sertifikasını almaya hak kazanacak. Bu sertifika, OBAK ekibini ulusal kurtarma ekiplerinden biri haline getirecek.