MALİ HIZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
F.TAMER YAMAN
MALİ HİZMETLER MÜDÜRÜ
ORHANGAZI BELEDIYESI
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALISMA USUL VE ESASLARI HAKKINDAKİ YÖNETMELİK
Birinci Bölüm
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- Bu Yönetmelik Orhangazi Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve çalışma usul ve esaslarını düzenler.
Kapsam
Madde 2- Bu Yönetmelik Orhangazi Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları ile Müdürlüğe bağlı şef ve tüm personelin çalışma esaslarını kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği ile yürürlükte bulunan diğer mevzuata göre hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Bu yönetmelikte adi geçen,
- a) Bakanlık : İçişleri Bakanlığı,
- b) Belediye : Orhangazi Belediyesi,
- c) Başkan : Orhangazi Belediye Başkanı,
ç) Başkanlık : Orhangazi Belediye Başkanlığı,
- d) Üst Yönetici : Belediye Başkanı,
- e) Kanun : 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ve 5393 sayılı
Belediye Kanunu,
- f) Mali Hizmetler Müdürlüğü : Kamu idarelerinde 5018 sayılı kanunun 60. Maddesinde belirtilen görevleri yürüten ve üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve Belediye Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği başkan yardımcılığına bağlı olarak çalışan müdürlük,
- g) Mali Hizmetler Müdürü : 5018 sayılı kanunun 60. Maddesinde belirtilen görevleri yürüten yöneticiyi,
- h) Muhasebe Birimi : Muhasebe hizmetlerinin yapıldığı birimi,
- i) Muhasebe Hizmeti :Gelir ve alacakların tahsili, giderlerin ve borçların hak sahiplerine ödenmesi para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, görevlendirilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini,
- i) Müdür : Orhangazi Belediyesi Mali Hizmetler Müdürünü
- j) Müdürlük : Orhangazi Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğünü,
- k) Ayniyat ve Saatin alma İşlemleri birimi : Orhangazi Belediyesi Mali Hizmetler Ayniyat ve Satın alma Birimini,
- l) Gelirler Şefliği : Orhangazi Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelir şefliğini,
- m) Birim Sorumluları:Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde bulunan birimlerin sorumlularını,
- n) Servis Sorumluları : Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde bulunan servislerin sorumlu-
larını,
- o) Müdürlük Personeli : Orhangazi Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğünde çalışan her düzeydeki personeli ifade eder.
IKINCI BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
MADDE 5- Müdürlüğün Görevleri
(1) Belediye´nin stratejik plan ve performans programlarının hazırlanması koordine edilmesi ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
(2) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
(3) Mevzuat uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
(4) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabi ile mali istatistikleri hazırlamak.
(5) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
(6) Belediyenin diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
(7) Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
(8) Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek.
(9) Mali konularda kanun, tüzük, yönetmelik gibi mevzuatla ve üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(10) Harcama birimleri tarafından istenilen ödenek kayıtlarını tutmak ve düzenlemek, ödeneklere ilişkin bütçe rakamlarının güncelliğini takip etmek.
(11) Bütçe bölümleri arasında yapılacak ödenek aktarmalarıyla ilgili işlemlerin yapılmasını sağlamak.
(12) Belediye´nin üst yönetimince gerek duyulacak "Mali Raporlama" ve "Bilgi Akım Sistemi’nin birimler arası işbirliğiyle etkin bir şekilde çalışmasını sağlamak.
(13) Mevzuatta belirtilen esaslara göre Sayıştay’a verilmesi gerekli hesapların verilmesini sağlamak.
(14) Belediye´nin mali yapısıyla ilgili aylık, üçer aylık ve yıllık dönemler itibariyle raporların hazırlanmasını ve üst yönetime sunulmasını sağlamak.
(15) Mevzuat gereği yapılması istenen; finansal tabloların hazırlanmasını, aylık hesap cetvellerinin çıkarılmasını sağlamak.
(16) Belediye´nin mali denetimine yönelik olarak denetim teknikleri geliştirmek ve uygulamak,
(17) Gider hesaplarının takip ve kontrol edilmesini, harcamaların bütçeye uygun olarak yapılmasını sağlamak.
(18) Belediye´deki mali mevzuat ile ilgili konularındaki anlaşmazlıkları incelemek ve gerekiyorsa sorunun çözümü için mali danışmanlık firmalarıyla işbirliği yapmak.
(19) Müdürlüğün görev alanına giren mali konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(20) İlgili mevzuatı çerçevesinde Belediye Gelirlerini tahakkuk ve tahsil etmek, gelir ve alacakların takibini yürütmek, muhasebe kayıtlarını yapmak.
(21) Muhasebe Hizmeti olarak giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve para ile ifade edilen değerler ile ilgili emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi işlemlerini yürütmek.
(22) Belediye bütçesinin, Başkanlığa, encümene ve meclise sunumunu yapmak.
(23) Onaylanan bütçenin ilgili mevzuatta belirtilen süreler içeresinde Bakanlığa ve
diğer yetkili kamu idarelerine intikalini sağlamak.
(24) Belediye´nin yıl sonu kesin hesabının başkanlığa, encümene ve meclise sunumunu yapmak.
(25) Onaylanan yıl sonu kesin hesabını ilgili mevzuatında belirtilen süre içeresinde Sayıştay’a ve diğer ilgili kamu idarelerine intikalini sağlamak.
(26) Gelirlerin artırılması ve harcamaların azaltılması için müdürlükler ve birimler arası koordinasyonu sağlamak.
(27) Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ihale konusu veya doğrudan temin veya avansla temin edilecek alımlarla ilgili is ve işlemlerin, ihale mevzuatı çerçevesinde yapılmasını sağlamak.
(28) Sayıştay ve İçişleri Bakanlığı denetimlerinde gerekli iş ve işlemlerin başarıyle yürütülmesini ve istenen hesabın verilmesini sağlamak.
(29)Muhasebe kayıtlarını usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamak, gerekli bilgi ve raporlarını hazırlamak.
(30)Belediye personelinin maaş, ikramiye, sosyal haklara ilişkin bordrolarını hazırlamak, ödemesini yapmak, müdürlüğe gelen ve giden evrakların kaydını tutmak ve muhafazasını sağlamak
(31)Müdürlükçe verilecek hizmetlerin herkese eşit, günün teknolojik Sartlarını kullanarak mümkün olduğunca hızlı iş akışını sağlamak.
Madde 6- Müdürün Görevleri,
(1)Müdürlüğü, Başkanlığa ve Belediyenin diğer müdürlüklerine karşı temsil eder.
(2) Müdürlüğün birinci sicil amiridir.
(3) Müdürlüğün sevk ve yönetiminde tam yetkili ve sorumludur.
(4) Müdürlük personelinin birinci disiplin amiridir.
(5) Müdürlük işlemlerinin yürütülmesinde birinci derecede imza yetkilisidir.
(6) Belediye Başkanı’nın ve/veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında, mevzuat gereği Müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dâhili düzenlemeleri yapmak,
(7) Müdürlüğü için, Başkanlığın gayeleri, stratejileri, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar, programlar geliştirmek ve verilen sorumluluğa göre icraat yapmak,
(8) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,
(9) Müdürlüğün islerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlamak,
(10) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak,
(11) Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapmak, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik etmek,
(12) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mevzuatlara riayeti sağlamak, bunların uygulanmasını sürekli kontrol etmek; düzeltilmesi gereken hususlar için de olumlu öneri ve teklifleri sunmak,
(13) Müdürlüğündeki astlarının diğer Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalışmalarda uyum ve koordinasyonu sağlamak,
(14) Müdürlük harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurmak,
(15) Yapılmakta olan işleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol etmek,
(16) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin etmek. Önemini kaybeden evrakı kabul edilmiş usullere göre imha etmek,
(17) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticelerini tespit etmek ve değerlendir mek ve gerekli tedbirleri almak için istatistikî bilgileri tanzim etmek ve/veya ettirmek,
(18) Müdürlüğün görev alanına ilişkin olarak belirtilen tüm görevlerin, etkin biçimde ve bütünlük içerisinde geciktirilmeden, ilgili mevzuata uygun icra edilmesini, denetlenmesini ve raporlanmasını sağlamak,
(19) Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans artırıcı etki oluşturmak amacıyla mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde diş hizmet alim yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kişilere usulüne uygun yaptırılmasını sağlamak,
(20)Mali Hizmetler müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.
(21)Müdürlüğün islerine ilişkin görevleri, Başkanlık Makamınca uygun görülen program doğrultusunda ve mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlamak
(22) Müdürlük işlevlerin yerine getirilmesinde gerekli tedbirleri almak ve konuya ilişkin Başkanlık Makamına görüşlerini bildirmek.
(23) Müdürlük için gerekli personel ve diğer ihtiyaçlara ilişkin talepte bulunmak
(24) Giderleri ve borçları hak sahiplerine Muhasebe Yetkililerinin çalışma usul ve esasları hakkındaki yönetmeliğin 31.maddesinde belirtilen hükümler doğrultusunda yapmak.
(25) Para ve para ile ifade edilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek, çek kesmek, gönderme emri ve teslimat müzekkerelerini tam yetkili olarak imzalamak. İlgili kişi, şirket ve kurumlar adına ödeme yapmak.
(26) Müdürlüğün görevlerinde sayılan işlemlere ve diğer mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek.
(27) Gerekli bilgi ve raporları üst yöneticisine ve yetkili kilinmiş diğer mercilere muhasebe kanun, yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak verilmesini temin etmek.
(28) Bütçe, Stratejik Plan, Performans Programı, Faaliyet raporu gibi işlemlerin zamanında ve mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlamak, ilgili makamlara gerekli bilgi ve belgeleri sağlamak.
(29) Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak.
(30) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek.
(31) Hesabını kendinden sonra gelen yetkiliye devretmek, devredilen hesabi devralmak
(32)Kanun, Tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde müdürlüğün tüm görevlerinin yerine
getirilmesinden; Belediye Başkanına , bağlı bulunduğu başkan yardımcına ve mevzuat
ile belirlenmiş makamlara karsı sorumludur.
(33)Yürürlükte bulunan mevzuat ile bu Yönetmeliğe aykırı is ve işlem istendiği takdirde
Mali Hizmetler Müdürü yazılı emir isteyebilir.
Müdürlük yetkisi
MADDE 7 - Mali Hizmetler Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 8 - Mali Hizmetler Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Stratejik Yönetim Biriminin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 9- (1) Müdürlüğün stratejik planının hazırlanmasını koordine etmek,
(2) Müdürlüğün performans programının hazırlanmasını sağlamak,
(3) Müdürlüğün faaliyet raporunu hazırlamak,
Muhasebe yetkilisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10- (1) Gelirleri ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek.
(2) Giderleri ve borçları hak sahiplerine ödemek.
(3) ) Para ve para ile ifade edilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek, çek kesmek, gönderme emri ve teslimat müzekkerelerini tam yetkili olarak imzalamak. İlgili kişi, şirket ve kurumlar adına ödeme yapmak.
(4) Yukarıdaki bentlerde sayılan işlemlere ve diğer mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek.
(5) Gerekli bilgi ve raporları, Maliye Bakanlığına, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile üst yöneticisine ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek.
(6) Vezne ve ambarların kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak veya yaptırmak.
(7) Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazire bulundurmak.
(8) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
(9) Hesabını kendinden sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak.
(10) Muhasebe birimini yönetmek.
(11) Hizmetleri zamanında yapmak ve muhasebe kayıtlarını usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak,
(12) Mutemetleri aracılığıyla aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler ile bunlarda meydana gelen kayıplardan sorumludur,
(13) Ön ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarında ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünün yaptırılmasını sağlamak,
(14) Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde, geri verilecek tutarın, düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından sorumludur,
(15) Ödemelerin, ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sayısı da göz önünde bulundurularak, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapmak,
(16) Rücu hakki saklı kalmak kaydıyla, kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabi devralırken göstermediği noksanlıklardan sorumludur,
(17) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuata göre kontrol etmek,
Muhasebe şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 11- (1) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanmasını sağlamak,
(2) Muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamak, bankayla ilgili mutabakat işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
(3) İşlemlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri muhafaza etmek ve denetime hazire bulundurmak,
(4) Belediye´nin gelir ve gider bütçelerine ait kayıtları bilgisayar ortamına aktarmak,
(5) Ödemeyle ve muhasebeyle ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak,
(6) Her gün yapılan tahsilatın gelir kalemleri itibariyle muhasebeleştirilmesini sağlamak,
(7) Aylık gelir tablosu hazırlanmasını sağlayarak amirine sunmak, gelirlerin eğilimleri ile ilgili amirini bilgilendirmek,
(8) Hesap ekstrelerinin kontrol edilmesini, kasanın ve banka cari hesaplarının tutturulmasını sağlamak,
(9) Bankalardaki Orhangazi Belediyesi hesaplarının banka ekstrelerinin giriş ve çekisi hareketlerinin sürekli kontrol edilmesini sağlamak,
(10) Giderlerin muhasebe kayıtlarının yapılmasını sağlamak.
(11) Tüm sarf evraklarının mevzuata uygun düzenlenmesini sağlayarak muhasebeleştirilmesini sağlamak,
(12) Ödeme evraklarını (çek, havale) tanzimi ve teslimat düzenlemesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(13) Kamu kurum ve kuruluşlarına gelir kalemlerinden ayrılması gereken yasal payların ilgili emanet hesaplara alınmasını ve emanet hesapların takibi ile ilgili çalışmaların kontrol ve koordine edilmesini sağlamak
(14) Mevzuat gereği, Belediye´nin yükümlülükleri arasında bulunan çeşitli harç, vergi, fon vb. ödemelerin yapılmasını sağlamak,
Gelir Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 12- (1) İlgili mevzuatı çerçevesinde Belediye´nin gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yapmak.
(2) Mevzuatla görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt kontrollerin yapılmasını sağlamak.
(3) Belediye Gelirleri Kanununda adi geçen vergi, harç, katilim pay ve diğer gelirlerle alakalı vergi kayıp ve kaçak kontrollerin yapılmasını sağlamak.
(4) Mükelleflerle ilgili usulüne uygun yoklama tutanağıyla tespitler yapmak, tespite ilişkin yoklama tutanağını mevzuat gerekleri doğrultusunda ilgili mükellef ve birimlere verilmesini sağlamak.
(5) Müdürlüğe intikal eden mükelleflerle ilgili dilekçelerin gereğini yaparak işlemi sonuçlandırmak.
(6) Mükelleflere elden tebliğ edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakın usulüne uygun tebliğ edilmesini sağlamak.
(7) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu´nda ve diğer mevzuatta ifade edilen gelirlerin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını sağlamak. (Emlak ve Çevre Temizlik Vergisi hariç)
İcra Takip Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 13- (1) Birimimiz 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Kanununa tabi olan; Emlak Vergisi, Çevre Temizlik Vergisi, Ilan ve Reklâm Vergisi, Eğlence Vergisi, İş galiye Harcı ve para cezalarının vadesinde ödetilmeyen alacakların tahsili için, faaliyetlerini sürdürerek, ödemenin yapılmaması durumunda, haciz işlemlerinin başlatılmasını yapmak.
(2) 7201 Sayılı Tebligat Kanunun göre işlem yaparak, yapılacak tebliğlerin; 6183 Sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü Kanununda belirtilen (7) yedi günlük süre sonrasında mal beyanında bulunmayan/ödetilmeyen borçların kanunun 60 maddesi gereğince hapse tazyik işlemlerini yapmak.
(3) Hapse tazyik talebinde bulunulan dosyaları kayıt defterine ve icra takip çizelgesine islemek.
(4) Hapse tazyik kararlarından sonra ödeme yapanlara, düşüm yazısı düzenlemek.
(5) Mali Hizmetler Müdürlüğü ve Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından uygulanan; tek sicil uygulama çalışmalarında birimlerle entegrasyonlu çalışmak
Şeflerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 14- (1) Müdürlüğün çalışma konularında kendi kısmı ile ilgili çalışmaların yapılmasını sağlamak,
(2) Görev ve çalışmaları yönünden biriminin müdürüne karsı sorumludur. Müdür tarafından mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri yapmak,
(3) Verimli çalışmanın sağlanması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü teknolojik gelişmeyi takip etmek ve uygulamak,
(4) Başkanlığın amaçlarını ve stratejilerini, yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklamak, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı vermek ve uygulamaları kontrol etmek,
(5) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,
(6) Haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar ve yönetmelikleri hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlamak,
(7) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak,
(8) Çeliştirdikleri görevlilerin iş tariflerini ve performans kriterlerini hazırlayıp amirine teklif etmek,
(9) Çeliştirdikleri görevlilerin iş bölümü esasları dahilinde, sorumluluklarını belirlemek ve bu görevleri benimsetmek,
(10) Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapmak, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik etmek,
(11) Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yârdim edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırmak,
(12) Haberleşmeye büyük önem vererek, alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlamak,
(13) Kendine bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da Başkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin etmek,
(14) Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çalışmaya daha başarılı olmaya teşvik etmek,
Diğer Personel Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 15- (1) Başkanlığın amaçlarını ve genel stratejilerini, çeliştiği müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenmek ve buna uygun tutum davranış sergilemek,
(2) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun is ve işlemleri yapmak,
(3) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirmek, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılmak,
(4) Müdürlüğün verimliliğini arttırılması ve islerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirmek, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmek,
(5) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmek,
(6) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim etmek, Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunmak,
(7) Vatandaşlardan gelen başvurularda onları yönlendirmek ve bilgilendirmek, (9) Birime gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol etmek, imza karşılığı almak, gelen evrak defterine kaydetmek,
(8) Birimden çıkan evrak, doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kuralları yönergesi esaslarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra, giden evrak defterine kaydederek, ilgili yere gönderilmesi sağlamak,
Emlak Vergi Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 16- (1)1319 Sayılı Emlak Vergi Kanuna göre işlem yaparak; Maliye Bakanlığınca yayımlanan tebliğleri/ dikkate alarak yapar.
(2) Orhangazi sınırlan içinde bulunan mükelleflerden yasalar çerçevesinde Belediye tarafından alınması gereken; Emlak Vergisi, Çevre Temizlik Vergisi, gelirlerinin zamanında ve usulüne uygun olarak tahakkuk ve tahsil edilmesini sağlayıcı çalışmaları yapmak.
(3) Tahsilatı gecikenlere ödeme emri gönderilmesini sağlamak, zamanında ödenmeyen gelirlere gecikme zammı, gecikme cezası ve gecikme faizi tahakkuk ettirerek tahsilatını sağlamak,
(4) Ödemenin yapılmaması durumunda haciz işlemlerinin başlatılmasını ve yapılmasını sağlatmak.
(5) Tahsile müteallik kayıtların tutulmasını ve tahsil olunan paraların bankaya yatırılmasını sağlamak.
(6) Tahsilâtla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak.
(7) Tahsilât yapılamayan gelirleri raporlama düzeni içerisinde takip etmek; tebligat, ödeme emri, haciz yolları ile tahsilatların yapılmasını kontrol etmek; yapılacak bu tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını Ira Takip Şefliğiyle organize etmek.
(8) Aylık gelir tablosu hazırlanmasını sağlayarak Mali Hizmetler Müdürlüğüne sunmak.
(9)Tahsilâtla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını yapmak.
Madde 17- Birim Sorumlularının Görev Yetki ve Sorumlulukları
Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesindeki birimlerin başında bulunan birim sorumluları; sorumlu oldukları birimin görev, yetki ve sorumluluklarını zamanında , yürürlükte bulunan mevzuata uygun olarak yerine getirilmesinden, birimin yürüttüğü işlemlerden dolay Mali Hizmetler Müdürüne karsı sorumludurlar. Müdürlük işlemlerinin yürütülmesinde 2. derecede imza yetkilisidirler.
Madde 18- Servis Sorumlularının Görev Yetki ve Sorumlulukları : Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesindeki birimlerin altında çalışan servislerin sorumluları; sorumlu oldukları servisin görev, yetki ve sorumluluklarını zamanında , yürürlükte bulunan mevzuata uygun olarak yerine getirilmesinden, servis bünyesinde çalışan personelin çalışma konu ve koşullarının koordine edilmesinden, servisin yürüttüğü işlemlerden dolay Birim sorumlusuna karsı sorumludurlar.
Birimlerin Görev Yetki ve Sorumlulukları
Madde 19- Muhasebe İşlemleri Birimi
Mevzuatın ön gördüğü düzenlemelerle Belediye muhasebe is ve işlemlerini yürütülmesi, muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulması, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, ilgili birimlerden gelen veriler doğrultusunda gelirlerin tahakkuk ve tahsiline ilişkin işlemlerin muhasebeleştirilmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi gibi işlemlerin kayıt altına alınması, raporlanması , Belediye personelinin maaş, ikramiye, sosyal haklar gibi mevzuatına dayanarak doğan alacaklarına ilişkin bordroların düzenlenmesi, Müdürlük yazışmalarının yapılması, gelen, giden evrak kaydının , takibinin yapılması işlemlerini yürütür. Yürüttüğü işlemler sebebi ile Mali Hizmetler Müdürüne karsı sorumludur.
Madde 20- Bütçe İşlemleri Birimi
Belediyenin bütçe, stratejik plan ve performans programının hazırlanması, koordinasyonun sağlanması ve sonuçlarının konsolide edilmesi , ilgili makamlara sunulması; mali konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirilmesi, Yatırım Programının hazinliğinin koordine edilmesi, raporlanması ,Belediyenin yönetimi hizmetlerinin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi verilerin toplanması analiz edilmesi, Bütçeye ilişkin kayıtların tutulması, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verilerin toplanması, değerlendirilmesi, bütçe kesin hesabı, faaliyet raporu ve malî istatistiklerin hazırlanması; ön mali kontrol işlemleri, ödenek takip , ödenek aktarma, ödenek ekleme, ödenek imha gibi işlemleri yürütür. Yürüttüğü işlemler sebebi ile Mali Hizmetler Müdürüne karsı sorumludur.
Madde 21- Gelirler Şefliği Birimi : 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununa istinaden Belediye gelirlerini tahakkuk ve tahsil etmek, ödemeyenlerin takibini yapmak, Belediye Meclisince belirlenen tarifeler doğrultusunda tahakkukuz tahsilatları gerçekleştirmek. Yürüttüğü işlemler sebebi ile Mali Hizmetler Müdürüne karsı sorumludur.
Servislerin Görev Yetki ve Sorumlulukları
Madde 22- Muhasebe İşlemleri Servisi
Mevzuatın ön gördüğü düzenlemelerle Belediye muhasebe iş ve işlemlerini yürütülmesi, muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulması, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, ilgili birimlerden gelen veriler doğrultusunda gelirlerin tahakkuk ve tahsiline ilişkin işlemlerin muhasebeleştirilmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi gibi işlemlerin kayıt altına alınması, raporlanması , Muhasebe İşlemleri Birimi altında çalışır. Yürüttüğü işlemler sebebi ile siyasi ile Servis sorumlusu ve Birim sorumlusuna karsı sorumludur.
Madde 23 - Maaş ve Muamelat İşlemleri Servisi
Belediye personelinin maaş, ikramiye, sosyal haklar gibi mevzuatına dayanarak doğan alacaklarına ilişkin bordroların düzenlenmesi, Müdürlük yazışmalarının yapılması, gelen, giden evrak kaydının , takibinin yapılması işlemlerini yürütür. Muhasebe İşlemleri Birimi altında çalışır.
Yürüttüğü işlemler sebebi ile siyasi ile, Servis sorumlusu ve Birim sorumlusuna karsı sorumludur.
Madde 24- Strateji Geliştirme Servisi
Belediyenin stratejik plan ve performans programının hazırlanması, koordinasyonun sağlanması ve sonuçlarının konsolide edilmesi , ilgili makamlara sunulması; mali konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirilmesi, Yatırım Programının hazinliğinin koordine edilmesi, raporlanması , Belediyenin yönetimi hizmetlerinin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi-verilerin toplanması analiz edilmesi ve gerekli raporların düzenlenerek ilgili makamlara sunulması işlemlerini yürütür. Strateji Geliştirme ve Bütçe İşlemleri Birimi altında çalışır. Yürüttüğü işlemler sebebi ile siyasi ile, Servis sorumlusu ve Birim sorumlusuna karşı sorumludur.
Madde 25- Bütçe İşlemleri Servisi Belediyenin bütçe hazinlik çalışmalarının koordine edilmesi, Bütçenin hazırlanması, Bütçeye ilişkin kayıtların tutulması, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verilerin toplanması, değerlendirilmesi, bütçe kesin hesabi, faaliyet raporu ve malî istatistiklerin hazırlanması; Bütçeye ilişkin işlemlerin ilgili makamlara sunulması, Ön mali kontrol işlemleri, Ödenek takip, Ödenek Aktarma, Ödenek Ekleme, Ödenek Ihma gibi işlemleri yürütür. Strateji Geliştirme ve Bütçe İşlemleri Birimi altında çalışır. Yürüttüğü işlemler sebebi ile siyasi ile, Servis sorumlusu ve Birim sorumlusuna karşı sorumludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin Planlanması
MADDE 26- Mali Hizmetler Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 30 - Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İş birliği ve Koordinasyon
Müdürlük Birimleri Arasında Is birliği:
MADDE 31- (1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
(3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.
(4) Bu Yönetmelikte adi geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
(5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon:
MADDE 32- (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür´ ün imzası ile yürütülür.
(2) Müdürlüğün, Belediye dişi özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; memur, büro sorumlusu, Müdür parafı ile Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
(3) Tahakkuku diğer müdürlüklerle alkali olan gelirlerinin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(4) Tahakkuk görevlerinin icrası esnasında diğer ilgili müdürlüklerle koordineli çalışmak.
(5) Tahakkuku tahsile bağlı olan gelirlerin tahakkuk işlemleri için ilgili birimlerle koordineli çalışmak.
(6) Orhangazi Belediyesi sınırlan içinde bulunan mükelleflerden yasalar çerçevesinde Belediye tarafından alınması gereken; Ilan ve Reklâm Vergisi, Eğlence Vergisi, İşgal Harcı, Tatil Günlerinde Çalışma Ruhsat Harcı, Ölçü ve Tartı Aletleri Muayene Harcı, Bina İnşaat Harcı, İmar Harç ve Vergileri, Harcamalara İştirak Payları, İvazlı ve İvazsız bağışlar, Otopark Gelirleri, İller Bankası Pay, İşyeri Açma Harçları, Belediye Encümeni tarafından karara bağlanan ceza ve satışlardan kaynaklanan alacaklar, zabıta tarafından tanzim edilen tutanaklara istinaden tahakkuk eden alacaklar, Belediye Meclisi tarafından tarifeye bağlanan ücretler ile her türlü vergi, harç, pay, ücret vs. gelirin zamanında ve usulüne uygun olarak tahakkuk ve tahsil edilmesini sağlayıcı çalışmaları yapmak, zamanında ödenmeyen gelirlere gecikme zammı, gecikme cezası ve gecikme faizi tahakkuk ettirerek tahsilatını sağlamak,
(7) Tahsilatı gecikenlere ödeme emri gönderilmesini sağlamak.
(8) Ödemenin yapılmaması durumunda haciz işlemlerini yapılmasını sağlamak.
(9) Harcamalara iştirak paylarının düzenli alınabilmesi için ilgili birimlerle koordineli çalışmak.
(10) Tahsile müteallik kayıtların tutulmasını ve tahsil olunan paraların bankaya yatırılmasını sağlamak.
(11) Tahsilâtla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak.
(12) Tahakkuku ve tahakkukuz gelirler ile takipli ve takipsiz gelirlerin tahsilât takiplerini kontrol etmek.
(13) Tahsilât yapılamayan gelirleri raporlama düzeni içerisinde takip etmek, tebligat, ödeme emri, haciz yolları ile tahsilatların yapılmasını kontrol etmek, yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(14) Aylık gelir tablosu hazırlanmasını sağlayarak amirine sunmak, gelirlerin eğilimleri ile ilgili amirini bilgilendirmek.
(15) Tahsilâtla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak.
(16) Yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını sağlamak.
BESINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivlenme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem:
MADDE 33- (1)Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(2)Evrakla ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre islenir; diş müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 34 - (1) Arşivlenen dosyaların 16/05/1988 tarihli ve 19816 sayılı Resmî Gazete’mde yayımlanan "Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmeliği" ve bu yönetmelikte 22/02/2005 tarih ve 25735 sayılı Resmi Gazete’mde yapılan değişiklikler dikkate alınarak arşivlenecektir
(2)Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiğinde verilmesinden sorumlu arşiv görevlileridir.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim
Denetim, Personel Sicil ve Disiplin Hükümleri:
MADDE 35- (1) Mali Hizmetler Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
(2) Mali Hizmetler Müdürü kendi bünyesinde çalışan şef, servis sorumlusu, birim sorumlusu ve diğer tüm personeli yapmış oldukları isler ile ilgili olarak denetleme yetkisine sahiptir.
(3) Mali Hizmetler Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
(4) Mali Hizmetler Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin, rapor, derece ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vb. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.
YEDINCI BÖLÜM
Diğer Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 36- (1) İs bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
Madde 37 - Bu yönetmelik Orhangazi Belediye Meclisi karar tarihi ve ilan edilmesi ile yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 38 –Bu yönetmelik hükümlerini Orhangazi Belediye Başkanı yürütür.
Son Eklenen Haberler (MALİ HIZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ)
Müdürlüklerimiz
- AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
- İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SIFIR ATIK MÜDÜRLÜĞÜ
- ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ
- YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
- FEN ISLERI MÜDÜRLÜGÜ
- İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
- TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
- ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ
- HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
- İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
- KÜLTÜR ve SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
- VETERİNER İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
- MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
- DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ